Serwisowanie samochodów i motorów

ierowca może dobrze widzieć wszystko, co dzieje się na drodze. Pozwala mu to dobrze reagować na wszystkie zdarzenia uliczne i szybko podejmować niezbędne decyzje. Musi on jednak posiadać dobrze zamontowane i ustawione lusterka, że

Serwisowanie samochodów i motorów

Wymiana lusterek samochodowych

Lusterka samochodowe, chociaż są niewielkimi częściami samochodu, to spełniają w nim bardzo ważne funkcje. Dzięki dobrze ustawionym lusterkom kierowca może dobrze widzieć wszystko, co dzieje się na drodze. Pozwala mu to dobrze reagować na wszystkie zdarzenia uliczne i szybko podejmować niezbędne decyzje. Musi on jednak posiadać dobrze zamontowane i ustawione lusterka, żeby mógł kontrolować wszystko to, co dzieje się na drodze. Powinien także często czyścić swoje lusterka, jeżeli ma wrażenie, że są one za bardzo zamazane lub brudne. Wszelkie problemy z lusterkami samochodowymi mogą stanowić dla kierowcy spore utrudnienie w czasie jazdy. Co więcej nowoczesne samochody posiadają takie lusterka, które mogą być naprawiane jedynie przez mechaników.


Sklep motoryzacyjny

Sklep motoryzacyjny jest tym punktem sprzedaży, w którym można dokonać zakupu różnego rodzaju części samochodowych oraz środków służących do pielęgnacji samochodu. Oprócz tego w sklepie motoryzacyjnym można skorzystać z fachowej porady dotyczącej sposobu korzystania z samochodu. Zaletą korzystania z małego sklepu motoryzacyjnego jest fakt, że można korzystać z pomocy tego samego sprzedawcy nawet przez kilka lat pod rząd. Natomiast w dużym sklepie motoryzacyjnym będzie można na pewno znaleźć większą ilość różnych środków przeznaczonych do samochodu. Dzięki temu zakupy robione w sklepach motoryzacyjnych zostają dopasowane do potrzeb wszystkich klientów. Mogą oni także liczyć na możliwość otrzymania różnych rabatów na zakupy kolejnych produktów motoryzacyjnych.


Układ duplex


Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku. W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna. Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych. Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja.

Układ duplex ? każdej szczęce przypisany jest osobny rozpieracz. Szczęki w tym układzie są szczękami współbieżnymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu naciski jednostkowe obydwu szczęk są prawie identyczne, co powoduje równomierne zużycie okładzin ciernych na obu szczękach. Wadą tego rozwiązania jest większy koszt oraz większy stopień skomplikowania układu

Układ samowzmacniający ? układ simplex z zastosowanymi szczękami pływającymi. Końce szczęk są na jednym końcu połączone łącznikem, który nie jest powiązany z innymi częściami hamulca. Efektem tego połączenia jest dodatkowy nacisk szczęki współbieżnej na szczękę przeciwbieżna podczas hamowania. Powoduje to zbliżone naciski jednostkowe obu szczęk.

Układ duo-duplex ? układ rozpieraczy jak w układzie duplex, z tym że rozpieracze są skonstruowane jak w układzie simplex.

W układach o różnych naciskach jednostkowych na poszczególne szczęki, w celu niwelacji różnic, stosuje się okładziny cierne o różnej grubości oraz o różnym polu powierzchni trącej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy



© 2019 http://iwroclaw.com.pl/