Wygoda w autokarach
Autokary duże i małe spełniają jedną, podstawową funkcję- maja przewieźć grupę osób na wskazane miejsce o wskazanym czasie. Jednak autokary różnią się od siebie na różnych płaszczyznach, co wpływa na długość podróży i jej wygodę dla pasażerów. Mamy duże autokary z miejscami do spania, klimatyzacją, toaletą, telewizją, a nawet dostępem do Wi-Fi.
Mniejsze lub starsze autokary mają ograniczony dostęp do powyższych udogodnień, ale i tak potrafią być komfortowe dla pasażera. Ważne są np. wygodne siedzenia, czy choćby ogólna sprawność i stan całego pojazdu. Jeszcze jedna sprawa, która ma spore znaczenia na przebieg i bezpieczeństwo całej podróży to oczywiście kierowca, a dobrego kierowcy nie zastąpi nawet najnowocześniejszy autokar.
Autokar hybrydowy
Napędy inne niż te na paliwo staja się coraz szerzej stosowane, do tego stopnia, że już w autobusach i autokarach montuje się napędy hybrydowe. Póki co jeden Polski producent wypuszcza takie właśnie autobusy, jednak niestety nie jeżdżą one u nas, a głównie w Niemczech. Jednak możliwe, ze wkrótce i u nas autobusy miejskie będą napędzane takim napędem.
Niektórzy prywatni przewoźnicy już zrobili inwestycje w takie pojazdy hybrydowe i można je wynająć na wycieczkę, czy nawet przejazd zagraniczny. Niestety jednak kilka lat przyjdzie nam poczekać zanim stanie się to standardowym napędem montowanym w pojazdach dalekobieżnych takich jak autokar.
Stare dobre Ikarusy
Firm produkujących autobusy jest dużo- mi jako pierwsza na przychodzi na myśl stara firma Ikarus. Ich autobusy jeździły po Polskich miastach odkąd pamiętam. Były to jedne z pierwszych autobusów przegubowych u nas w kraju. Siedziba tej firmy mieści się na Węgrzech w Budapeszcie. Produkowali również autobusy lotniskowe, trolejbusy oraz autobusy turystyczne. .Mimo problemów finansowych w trakcie trwania I i II wojny firma przetrwała i do dzisiaj ich autobusy i autokary jeżdżą po świecie. Przedsiębiorstwo dwa razy zmieniało właściciela, dzisiaj należy do Muszertechnika.