Kwestia czystości twojego samochodu

Silnik R2 o pojemności 598 cm3 w niemieckim samochodzie NSU Prinz Straight-twin engine with different crank shaft angles.gif R2 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o dwóch cylindrach ułożonych w jednym rzędzie. W przy

Kwestia czystości twojego samochodu

R2 ? oznaczenie rzędowego silnika

R2 (silnik)
Ten artykuł dotyczy układu silników spalinowych. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Dwusuwowy silnik samochodu Syrena
Silnik R2 o pojemności 598 cm3 w niemieckim samochodzie NSU Prinz
Straight-twin engine with different crank shaft angles.gif

R2 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o dwóch cylindrach ułożonych w jednym rzędzie. W przypadku silnika czterosuwowego (gdzie suw pracy występuje co 720°- czyli co dwa obroty wału korbowego) kąt obrotu wału korbowego między cylindrami ustawiony jest jako 360° co oznacza, iż oba tłoki w danym momencie znajdują się w tym samym położeniu i poruszają się w tę samą stronę (w jednym cylindrze jest np. sprężanie, w drugim wydech). Ten stan rzeczy sprawia, że silniki te nie są wyrównoważone w czasie pracy, zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu ? mimo stosowania wałka wyrównoważającego. W dwusuwie często stosowanym rozwiązaniem jest kąt 180° co oznacza, iż tłoki poruszają się w przeciwną stronę i znajdują się w przeciwnym położeniu i taki układ jest zdecydowanie bardziej wyrównoważony.

Układ ten był popularny wśród małych samochodów takich jak: Fiat 5001, Fiat Panda 301, Fiat 126 oraz Mitsubishi Minica. Silniki w tym układzie były również stosowane w samochodach Honda N6002 i Z600.

Obecnie produkowane są różne modele z silnikiem w tym układzie. Jednym z nich jest Tata Nano3 indyjskiego koncernu Tata Motors. Samochód jest dostępny na rynku indyjskim od 2008 roku. Kolejny model to Fiat 500 ? z tym, że jest to silnik z rozbudowanym systemem doładowania. Znajdziemy go również w montowanej w Polsce Lancia Ypsilon II generacji, gdzie modele z silnikiem dwucylindrowym są droższe i mocniejsze od czterocylindrowych.4

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R2_(silnik)


Skomplikowana budowa samochodu

Ułożenie elementów pod maską i nie tylko w sprawnie działających samochodach może wydawać się dla laika naprawdę dość skomplikowana. Jak wiadomo, do odpowiedniego funkcjonowania każdego samochodu jest potrzebna współpraca wielu układów. W każdym aucie mamy więc wobec tego układ kierowniczy, odpowiadający za sterowanie samochodem; układ hamulcowy, dzięki któremu możemy zatrzymać się w odpowiednim momencie czy też układ napędowy, który sprawia, że jedziemy z taką prędkością, jaką obierzemy za odpowiednią w danym rejonie. Oczywiście, wszystkie samochody są również wyposażone w części elektryczne, elementy związane z układem paliwowym czy filtry a także wiele innych części różnego rodzaju.


Garść porad dla kupującego pojazdy

Przy kupowaniu używanego samochodu trzeba uważać, ponieważ istnieje spore ryzyko kupienia auta powypadkowego, mimo deklarowanej bez wypadkowości. Jako początkujący kierowca kupujący swoje pierwsze, wymarzone auto warto zabrać ze sobą kogoś bardziej doświadczonego, aby zerknął na pojazd bardziej fachowym okiem.

Powinniśmy uważać na auta, które mają inny kolor lakieru niż fabrycznie dostępne. Należy też zwrócić szczególną uwagę na pracę silnika na niskich obrotach, hamulce oraz na ogólny stan wnętrza pojazdu.

Wytarte do połysku obicie kierownicy przy deklarowanym przebiegu 40 tyś. jest wręcz niemożliwe. Warto też przejrzeć historię pojazdu po numerze VIN, może to dostarczyć wielu ciekawych informacji o historii auta.



© 2019 http://iwroclaw.com.pl/