Kilka słów o myjniach

pomiaru mocy użytecznej. Jej wielkości mogą się znacznie różnić w zależności od normy użytej. Wielkość mocy można uzyskać z hamowni. Moc nominalna (znamionowa) ? moc podawana przez wytwórcę silnika. Moc trwała ? najwięks

Kilka słów o myjniach

Moc trwała

Do najważniejszych parametrów silnika spalinowego należą2:

Moc użyteczna (efektywna) ? moc mierzona na wale napędowym. Różne normy różnie specyfikują warunki pomiaru mocy użytecznej. Jej wielkości mogą się znacznie różnić w zależności od normy użytej. Wielkość mocy można uzyskać z hamowni.
Moc nominalna (znamionowa) ? moc podawana przez wytwórcę silnika.
Moc trwała ? największą moc, z jaką silnik może bezpiecznie pracować w sposób ciągły.
Moc krótkotrwała ? maksymalna moc, jaką silnik może wygenerować w ustalonym przez normę czasie (np. jedna godzina) bez niebezpieczeństwa przegrzania.
Prędkość obrotowa wału (obroty) ? wielkość podawana w cyklach na minutę, określa zakres bezpiecznej pracy silnika od obrotów minimalnych, poniżej których silnik ulega zadławieniu, do maksymalnych, powyżej których następuje niebezpieczeństwo awarii silnika. Obroty nominalne to te, przy których mierzona jest moc nominalna silnika.
Jednostkowe zużycie paliwa ? specyfikuje wagową lub objętościową ilość paliwa potrzebną do wykonania określonej pracy.
Natężenie zużycia paliwa ? objętościowe lub wagowe zużycie paliwa w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne).
Natężenie wydzielania spalin ? objętościowa lub wagowa emisja gazów spalinowych w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne). Emisja spalin jest klasyfikowana ze względu na udział w nich różnych składników.
Minimalne jednostkowe zużycie paliwa ? określa objętościową lub wagową ilość paliwa zużytą dla wykonania pracy przy parametrach nominalnych w jednostce czasu.
Średnie ciśnienie użyteczne ? uśrednione ciśnienie w komorze roboczej podczas spalania mieszanki paliwowej. Jest ono ściśle skorelowane z momentem obrotowym.
Sprawność nominalna ? sprawność energetyczna silnika pracującego przy nominalnych parametrach pracy.
Maksymalny moment obrotowy ? maksymalny moment obrotowy na wale silnika.

Parametry (według PN-93/M-01521) tłokowego silnika spalinowego

średnica cylindra D
skok tłoka S
objętość komory sprężania Vc, przestrzeń między denkiem tłoka a powierzchnią głowicy, gdy tłok osiąga GMP
objętość skokowa cylindra Vs, objętość cylindra ograniczona położeniami GMP i DMP
objętość skokowa silnika Vsk, suma wszystkich jego cylindrów Vs
objętość całkowita cylindra Vt, suma objętości skokowej Vs i sprężania Vc
stopień sprężania ?, stosunek Vt do Vc

Układy wspomagające pracę silnika spalinowego

układ chłodzenia
układ doładowania
układ rozruchowy
układ rozrządu
układ smarowania
układ wydechowy
układ zapłonowy
układ zasilający


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


Stare pojazdy

Dlaczego ludzie decydują się na kolekcjonowanie starych samochodów i innych? Dla wielu osób wyjątkowy model danego auta czy innej maszyny to coś więcej niż zwykłe zainteresowanie. Bardzo często skłonności do hobby tego rodzaju mają starsi panowie, dla których dany samochód czy motocykl o naprawdę długim stażu na rynku to nieraz uosobienie lepszych czasów, gdy byli młodsi. Wielu kolekcjonerów starych samochodów czy motocykli to osoby, w których rodzinach tradycje motoryzacyjne były obecne od wielu, wielu lat. Co prawda dla niektórych jest to specyficzny sposób na wzbogacenie się, jednak grono osób w ten sposób podchodzących do tematu jest naprawdę bardzo wąskie ? większość pasjonatów motoryzacji kolekcjonuje stare auta nie po to, aby je sprzedać.


Jakich części nie może zabraknąć w naszym aucie?

Istnieje wiele elementów, bez których żaden pojazd nie mógłby swobodnie funkcjonować. Należy do nich między innymi silnik czy sprzęgło. Niejednokrotnie możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że wymiana tego typu elementów w samochodzie czy każdym innym pojeździe jest na tyle kosztowna, że nie opłaca się jej przeprowadzać. Szczególnie w przypadku aut starszych roczników, które przejechały już wiele kilometrów, takie operacje są nieopłacalne i jest to zapewne jedno z wielu kryteriów, które zniechęcają kupców do wyboru samochodów starszego typu. Z drugiej jednak strony, wiele wskazuje na to, że produkowane niegdyś samochody miały o wiele wytrzymalsze elementy i to sprawia, że wiele z nich, pomimo swoich lat, nadal pozostaje w doskonałej kondycji.



© 2019 http://iwroclaw.com.pl/